Retur


Hur skickar jag tillbaka mina varor?

Fyll i returblanketten och välj om du vill returnera hela eller delar av din order. Tänk på att få godkänd retur innan ni skickar in varan till oss, detta för att undvika merkostnader.

Returfrakten

Returfrakt betalas av kunden. Prata med posten eller en fraktfirma om vilket som är det billigaste alternativet. I Sverige är ofta Postnord & DHL ett smart val. Efter du fått din retur godkänd så kan du skicka varan till adress nedan: (Märk paketet eller skriv en lappp i lådan med Alltfordon och RMA nummer du fått av oss.) Kävlinge bilförsäljning AB i Bogesholmsvägen 9 24439 Kävlinge

Returer & Reklamation

Har du ångrat ditt köp så gör du en Retur. Har du fått en skadad produkt eller saknar en produkt i din order så gör du en Reklamation. Vänligen kontakta kundservice, info@alltfordon.se innan du skickar tillbaka en vara, oavsett anledning för instruktioner och snabbast möjlig hantering.

Hos Alltfordon.se har du som kund 14 dagars ångerrätt. Det innebär att du inom 14 dagar från att du mottagit ditt paket kan skicka tillbaka oskadade produkter. Vänligen notera att ångerrätten inte gäller för produkter med bruten försegling eller på något sätt som gör att produkten inte kan gå till försäljning. Om produkten är trasig när du öppnar paketet eller om det är fel på produkten har du som kund reklamationsrätt.

Kund betalar själv fraktkostnaden på 159 kr för den returnerade varan. Vid reklamation står Alltfordon.se för returfrakt. OBS! Alla returer ska skickas till Kävlinge Bilförsäljning AB, Bogesholmsvägen 9, 244 39 Kävlinge. Kävlinge Bilförsäljning AB ansvarar inte för feladresserade returer.

När varan returnerats till oss kommer den att undersökas och om vi godkänner reklamationen kommer vi att hantera reklamationen i enlighet med bestämmelserna i konsumentköplagen (1990:932) genom att i första hand reparera varan eller leverera en ny vara.

Vid godkänd reklamation svarar vi för dina fraktkostnader samt eventuella andra kostnader som du haft till följd av reklamationen. Kostnader för frakt eller andra kostnader med anledning av godkänd reklamation ersätts dock endast mot uppvisande av kvitto. Även om vi godkänner en reklamation är du som kund alltid skyldig att begränsa dina kostnader till följd av reklamationen. Det är således endast försvarliga kostnader som ersätts.

Varan kommer att undersökas i enlighet med den beskrivning av eventuellt fel som du som kund lämnar i samband med reklamationen. Det är därför viktigt att du lämnar en så utförlig beskrivning som möjligt. Om varan efter undersökning befinns felfri eller utsatt för yttre åverkan och reklamationen därför inte godkänns, kommer du som kund att debiteras vår kostnad för att undersöka varan samt fraktkostnad.